Activitati

Înființare Comitete Consultative Comunitare

In cele 2 comune va fi infiintat cate un Comitet Consultativ Comunitar. Aceste comitete vor avea cate 10 membri cetateni de rand, romani si romi in situatii vulnerabile, inclusive tineri 14–35 ani. Comitetele consultative comunitare vor avea rolul de a reprezenta si de a realiza justitia sociala pentru comunitatea vulnerabila, in cadrul sedintelor de Consiliul Local și Consiliul Județean. Se vor implica in elaborarea planurilor de actiune cu privire la serviciile sociale Dgaspc Bt/Bc si vor mobiliza comunitatea sa participe la actiunile Comunitare regulate in urma carora vor identifica problemele persoanelor vulnerabile si le vor da voce in cadrul sedintelor lunare ale Consiliului Local. Acolo unde va fi nevoie vor facilita accesul  grupului țintă la serviciile sociale in vederea realizarii justitiei sociale si incluziunii grupurilor vulnerabile din Valea Seaca si Dimacheni.

 

Acțiuni Comunitare

Vor fi organizate cate 5 actiuni comunitare in fiecare dintre cele 2 comune la care vor participa 150 persoane in risc de saracie sau excludere sociala, din care 15 tineri si 50 romi. Actiunile vor lua forma unor intalniri de constientizare si advocacy pentru justitie sociala si incluziunea grupurilor vulnerabile. Rolul actiunilor comunitare este cel de a creste incluziunea grupurilor vulnerabile prin cresterea capacitatii, inclusiv a romilor. Vor fi abordate teme precum: drepturile fundamentale, cum le pot cere autoritatilor: drepturile si sa dezvolte serviciile de care au nevoie, proactivismul şi accesul la servicii, dezvoltarea abilitatilor de integrare (in educatie, ocupare etc) si participarea la viata comunitatii, inclusiv in procesul de luare a deciziilor. Actiunile vor avea abordare participativa–vor fi mobilizate toate grupurile etnice din comunitate in: identificarea si consultarea problemelor, identificarea de solutii, luarea deciziilor legate de actiunile ce trebuie intreprinse si implementarea lor prin utilizarea resurselor umane si materiale ale comunitatii.

 

Activități de educare: Școală după Școală

Furnizarea de serivcii de educatie vine ca suport si raspuns la problemele identificate de catre membrii comitetelor consultative comunitare in ambele comunitiati insuficient deservite in urma actiunilor de constientizare, advocacy si crestere a capacitatii realizate in cadrul actiunilor comunitare regulate. Aceasta activitate va avea ca rezultate: 2 programe de tip scoala dupa scoala imbunatatite prin proiect, la care vor participa 70 copii aflati in situatii de risc, din care 50 romi. Un alt rezultat va fi concretizat in 2 acorduri de colaborare cu scolile care ne vor sprijini in identificarea/ validarea problemelor cu care se confrunta copiii.

 

Servicii sociale si activități de educare/ fomare pentru adulți

Furnizarea de servicii sociale si activitati de educare/formare abilitati pentru adultii vulnerabili, inclusiv tineri si romi vine ca suport si raspuns la problemele identificate de catre membrii Comitetelor Consultative Comunitare in ambele comunitiati insuficient deservite in urma actiunilor de constientizare, advocacy si crestere a capacitatii realizate in cadrul actiunilor comunitare regulate. Activitatea se adreseaza unui număr de 77 adulti vulnerabili din care 28 tineri si 53 romi din comunele interetnice Valea Seaca si Dimacheni, care vor fi identificati cu nevoi precum: asistenta psihosociala, nevoi de dezvoltarea abilitatilor parentale la tineri (parinti sau viitori parinti), dezvoltare abilitati/ deprinderi de munca, educatie financiara. Se vor realiza in total cate cate 2 sesiuni de educatie parentala, 2 sesiuni de educatie financiara si 2 programe de dezvoltare in cadrul acestei activitati se vor atinge urmatoarele rezultate: 77 adulti vulnerabili din care 28 tineri si 53 romi cu acces crescut la activitati de educare si formare abilitati si competente.

 

Activități de dezvoltare organizatională

Aceasta activitate contribuie la obiectivul de dezvoltare organizationala a proiectului. Cu ajutorul instrumentului de autoevaluare – matrice de dezvoltare organizationala – am realizat autoevaluarea capacitatii Star of Hope Romania si au reiesit cateva nevoi pe care le vom transforma in activitati. Vom dezvolta si implementa proceduri eficiente de management: manual de proceduri financiare clar scris, sistem de gestionare a cunostintelor si documentelor (memorie institutionala) care este utilizat sistematic si include practici de monitorizare si evaluare, are politici si practici pentru dezvoltarea resurselor umane, instruirea/formarea personalului, proceduri de supervizare, mentorat si evaluare a personalului. Dezvoltarea de competente: 40 angajati/voluntari cu competente crescute in comunicare strategica si 40 angajati/voluntari cu competente crescute in evaluare politici publice.